Wednesday 12 March 2014

[Update Terkini #MH370] : TUDM Nafi Lokasi Terakhir MH370 di Selat Melaka



SEPANG - Panglima Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Tan Sri Rodzali Daud menafikan laporan yang memetik beliau berkata radar tentera mengesan pesawat MH370 di Selat Melaka.

Sehubungan itu, beliau meminta agar laporan tersebut dipinda dan diperbetulkan.

"Saya ingin menyatakan bahawa saya tidak pernah membuat kenyataan sedemikian

"Saya minta laporan tersebut dipinda dan diperbetulkan untuk mengelak berlaku salah tafsir terhadap laporan yang tidak betul itu," katanya dalam satu kenyataan.

Menurut Rodzali, beliau diminta mengesahkan kejadian itu oleh wartawan terbabit namun beliau tidak menjawab.

"Sebaliknya apa yang saya katakan kepada wartawan itu ialah 'sila rujuk kenyataan saya pada 9 Mac pada sidang media bersama Ketua Angkatan Tentera di Hotel Sama Sama," katanya.

Sebelum ini beliau dilaporkan berkata pada malam kejadian, pangkalan udara di Butterwoth mengesan isyarat kedudukan MH370 yang berpatah balik menghala ke laluan asalnya ke Kota Bharu, Kelantan sebelum dipercayai melalui ruang udara Pantai Timur dan Utara.



Sumber: www.sinarharian.com.my

No comments:

Post a Comment